30 Jun 2014

The Residents

گفتگو خیالی ترتیب داده ام تا بیشتر با گروهThe Residents  آشنا شویم.

-   گروه چه دارد که آنقدر مرموز است؟

+ گروه چهار عضو دارد که همگی اسموکینگ می پوشند و کلاه های بزرگی بر سر می کنند، به علاوه سرهای خود را با  چهار چشم سمبولیک برای ناشناس ماندن می پوشانند. تا به امروز از هرگونه مصاحبه ای سر باز زده اند و تنها مصاحبه ای که در آن ظاهر شده اند در برنامه ای از بی بی سی بوده است که نماینده گروه به جای آنها صحبت می کند (1). همه این موارد هاله از ابهام و رازآلودگی را اطراف گروه ایجاد کرده است.




-  چه سبکی از موسیقی را کار می کنند؟

+ به سختی می شود آنها را در سبک خاصی محدود کرد. آثارشان بیشتر سبک های موسیقی را پوشش می دهد: پاپ، راک، پانک، تجربی و حتی الکترونیک. ولی آنها در هر زمینه ای پیشرو هستند. مثلا آنها از اولین گروه هایی بودند که از CD برای ضبط موسیقی استفاده کردند.

-  گروه در کجا و چه سالی شروع به فعالیت کرد؟

+ تاریخ دقیق شکل گیری گروه مشخص نیست ولی به طور کلی زمانی که چهار عضو ثابت گروه به سانفرانسیسکو مهاجرت کردند به عنوان زمان شکل گیری گروه در نظر گرفته شده است. در سال 1971 کمپانی برادران وارنر به خاطر موسیقی عجیب و غریبشان آنها را دک می کند و چون هیچ اسمی تا آن زمان برای گروه در کمپانی ثبت نشده بود در نامه رد آلبوم نام گروه به طور پیش فرض The Residents در نظر گرفته می شود که بعدها گروه این اسم را به عنوان نام گروه انتخاب می کند (2).

-  آنها از چه موسیقی دانانی الهام می گیرند؟

+ کاپیتان بیف هارد به روشنی بر سبک و کار گروه تاثیر گذاشته است. کاپیتان بیف هارد اعتقاد داشت ریتم در یک قطعه موسیقی باید بارها شکسته شود زیرا ریتم یکسان باعث نوعی خلسه ذهنی بر روی شنونده می شود و شنونده حرف اصلی موسیقی را گم خواهد کرد. از دیگر الهام بخشان این گروه می توان به هنری پارچ، فرانک زاپا و سان را اشاره کرد.

-  چه چیزی در اجراهای زنده آنها مشهود است؟

+ اجراهای زنده آنها ترکیبی از موسیقی، تئاتر و اِفکت های نوری بسیار است. مانند اجرای زیر:





(1). می توانید این مصاحبه را در اینجا مشاهد کنید: http://goo.gl/ugRKUY

(2). این روایت بر اساس سایت ALLMUSIC است که یکی از مراجع قابل اعتماد برای موسیقی می باشد. ولی در صفحه ویکی پدیا این گروه روایت شکل گیری گروه کمی متفاوت بیان شده است.

No comments:

Post a Comment